Friday 4 December 2015

Filled Under:

"Menggedik di Ofis , Bermanja di Whatsapp, Bergeli di Wayang, AKHIRNYA, Terlanjur di HOTEL". Isteri Sundal CURANG dengan Suami Orang. MasyaALLAH. Tak sanggup Tengok. Apa dah jadi dengan MUSLIMAH sekarang.


Bergurau senda di dalam WhatsApp, di office, di mana-mana sahaja antara lelaki dan wanita yang bukan mahram, berpada-padalah especially bagi isteri dan suami. 

Ingat yang mana halal, yang mana haram. Tak salah berkawan asal batas itu dijaga. Bertepuk, bertampar di office, bermanja-manja di WhatsApp group, terus terbawa-bawa ke WhatsApp personal. Istilah sahabat lama tidak menghalalkan cara untuk menggunakan ayat-ayat manja.

Wanita yang belum bernikah, berhati-hatilah bila berkawan dengan suami orang. Tak payah nak contact-contact sangat suami orang nak bertanya khabar setiap hari walaupun masing-masing sudah mengenali sesama diri selama 30 tahun. Konon kawan sepermainan gamaknya.


Yang wanita bergelar isteri, tak perlulah bertukar-tukar nombor telefon dengan bekas teman lelaki kalau terjumpa semula di rumah kenduri kawan-kawan. Nama pun bekas kan? Lebih baik bungkuskan saja semua itu. Ini hanya sekadar peringatan sahaja. - D Nurul Laila Hany




0 comments:

Post a Comment