Tuesday 1 December 2015

Filled Under:

SEORANG WANITA DEDAH SIKAP SEBENAR PAK YUS. BUKTI DI WHATSAPP ! SAYUNYA HATI BILA BACA WHATSAPP ARWAH.


Banyak sungguh berita sedih bertimpa-timpa. Saya terkedu apabila suami memberitahu berita pemergian Allahyarham Pak Yus. Lama terdiam dan mamai. 

Saya mengenali dia lama sebelum dia masuk bertanding Raja Lawak. Kami pernah sepentas di Perlis. Saya gembira berlakon bersama beliau dan Che Mat Raja Lawak yang sangat sporting. 

Lama sebelum itu, mereka pernah berlakon drama di bawah arahan abang Ahmad Ibrahim, 'Sepi Angin Ke Kota London'. Saya sebagai Penolong Pengarah di kala itu.
Beberapa tahun kemudian, saya teruja sangat apabila mendapat tahu yang Pak Yus terpilih masuk bertanding Raja Lawak. Saya usahakan untuk turun beri sokongan. 



Walaupun selepas kejayaan beliau, kami hanya berhubung melalui panggilan telefon, SMS dan kemudiannya WhatsApp, terkadang ada rezeki, kami bertemu di majlis dan acara pentas di mana-mana.


Sekadar berkongsi kebaikan beliau; sewaktu saya memerlukan job lakonan yang tidak menentu pada tahun lepas, saya menghantar mesej kepada rakan-rakan artis dan production manager serta pengarah melalui WhatsApp. Dari beratus yang saya tanya khabar seandainya ada watak yang sesuai, hanya dua tiga rakan yang respon. Selalunya begitulah. Yang dua tiga orang reply 'InshaAllah' sahaja tetapi tiba-tiba Yus reply dengan cara lain. 




0 comments:

Post a Comment